@TGM & Peninsula

Undeva spre sfarsitul lui august am luat un tren catre Sighisoara. Obosita rupta si somnoroasa, nu am apucat sa inchid un ochi din cauza unui cuplu romano-italian care a turuit tot drumul. Deja dupa Brasov renuntasem si la blesteme si la rugaciuni si la ultima speranta ca voi reusi sa dorm. Vorbeau in continuu si atat de tare incat ii auzeam chiar daca aveam castile in urechi. Din Sighisoara am sarit intr-un microbuz si intr-o ora am coborat in Targu Mures. Ce-mi amintesc din drum: doua caprioare vazute undeva la marginea unei paduri. In TGM am dat peste cativa oameni destul de draguti incat sa ma indrume corect catre hotel, am strest lumea cu un telefon, care lume mi-a oferit instructiunile necesare si astfel, nu foarte tarziu, am reusit sa adorm. A doua zi dimineata, trezita de sirena de la Azomures, mi-am inceput aventura in TGM: cursuri, discutii, sedinte si mult umblat aiurea.  Un autobuz care nu stiam unde ma va lasa, apoi o strada frumoasa la dreapta, o cladire interesanta undeva mai sus (asa ca merita vazuta de aproape), o alta strada la dreapta, un mic deal, o cetate (gasita intamplator), niste scari, doua catedrale, multe cladiri vechi, banci, trandafiri, 21, vitrine, o pisica a nimanui si un drum pe jos pana la hotel, planuri de bataie, ordine in idei, oameni diferiti, unii cu adevarat minunati, lucruri si locuri noi, toate acestea au facut 3 zile si jumatate sa treaca parca intr-o clipa. Cred ca as fi avut nevoie de ceva mai mult timp ca sa aflu si sa vad tot ce vroiam.

Si apoi a inceput Peninsula. Motivul pentru care am mers la festival si-a facut aparitia inca din prima seara: K’s Choice. Minunata trupa din Belgia, aflata pe lista de favorite inca de cand eram in liceu, a sustinut un concert superb. Am stat o ora si jumatate cu sufletul la gura si cu un zambet enorm pe fata, am cantat cu ei fiecare melodie, mai putin Virgin State of Mind, nu-i stiu versurile. Au trecut prin toata discografia lor cantand Hide, Perfect, Believe, Echo Mountain, Another Year,  Come Live the Life, Virgin State Of Mind,  Butterflies Instead, I Will Carry You, Not An Addict, Let It Grow,  Too Many Happy Faces, Almost Happy, If This Isn’t Right, If You’re Not Scared, Everything For Free si God In My Bed. Am fost atat de prinsa de concert, am cantat, am aplaudat. Au fost de-a dreptul geniali, am apreciat fiecare sunet, fiecare gest al lor. 11 ani i-am asteptat si s-a meritat, nu m-au dezamagit. Cred ca nici ei nu au fost dezamagiti pentru ca au dansat, au vorbit cu publicul si au iesit in fata scenei dupa concert si timp de aproape jumatate de ora au dat autografe si au facut poze cu noi.

Pe Guano Apes i-am mai vazut, inca o trupa preferata din timpul liceului. Sandra are intr-adevar o voce minunata dar dupa K’s Choice nu mai vroiam sa vad si sa aud nimic.

Alte puncte cheie ale festivalului: Luna Amara, Les Elephants Bizzares, Grimus, Vunk, Compact(una dintre primele trupe preferate, agatata undeva pe la varsta de 5-6 ani), Kasabian (care au sunat super live si mi-au placut mult), Iggy Pop (scarry), Hammerfall si Within Temptation (care suna extraordinar live, Sharon are o voce excelenta si un fizic de invidiat dat fiind faptul ca este mama a 2 sau 3 copii).

Per ansamblu: Peninsula rocks! La capitolul organizare, access, facilitati, oferte pentru public, curatenie, intrece orice alt festival/concert la care am mai fost pana acum. Atmosfera este oarecum ca in Vama, foarte chill, fiecare isi vede de-ale lui, lumea vine acolo ca sa se simta bine si sa asculte muzica buna. Sper sa am motive si posibilitatea de a merge la festival si anul viitor si sper sa fie la fel de frumos ca anul acesta!

Si astfel luni, dupa mai bine de o saptamana de stat in TGM, am plecat spre casa cu o mica oprire in Cluj pentru a schimba trenurile si a vizita o prietena. Mai adaug un singur lucru: cat de tare poate fi drumul cu trenul de la Cluj la Pascani!!! Plus, nordul Moldovei este superb!!!

About Diana

Rock concerts & tennis.
This entry was posted in Away, Music Stuff, Romanian. Bookmark the permalink.